tirsdag den 8. november 2011

maja, tror du ikke....

.... at man kan lave den selv?
For et stykke tid siden viste min søster mig at billede af en trøje i en reklame, En sød lille model der lignede strik og som helt sikkert ville klæde niecen. Jeg skulle bare lige se. Maja, tror du ikke? Kunne man ikke bare? Den kan da ikke være svær at lave. Næ, mente jeg, men vidste godt hvad hun fiskede efter, min søster strikker nemlig ikke selv. Så nu er jeg gået i gang med dette garn

Den lyserøde er højlandsulden fra garnudsalg, den lilla er dansk finuld jeg har fundet på et marked engang. Trøjen bliver skiftevis strikket i en tråd finuld og to tråde højlandsuld. Som model bruger jeg Rasmillas Linea, dog uden mønster.

Og nu er jeg nået så langt her, jeg mangler et par striber forneden og ærmerne. Problemet er bare at selvom jeg er fulgt opskriften og lavet strikkeprøve så passer det bare ikke alligevel, den blev alt for bred så derfor strikker jeg længden efter en større str. Problemet er så bare at niecen fylder 2 år til vinter men str passer til 4-5 år.
Efter at have overvejet flere gange at trævle op at starte forfra, så kender jeg bare migselv godt nok til at vide at den så ikke bliver strikket her til vinter. Jeg har taget et valgt, jeg strikker den færdig i den store størrelse og vasker den i maskinen. Jeg menes at have læst et sted i blogland at højlandsulden kryber med 10 % og så vil den passe fint. Det er et sats, jeg ved det, alternativet er at den ikke bliver brugt.

Hvad ville I andre gøre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar