onsdag den 19. januar 2011

En gave til en særlig søster

Vi var til niecens første fødselsdag i søndags. Til niecen havde jeg i december strikket benvarmere, min søster nævnte at hun havde brugt dem som pulsvarmere en dag hun var ude at cykle. Det eneste jeg tænkte var: det går da ikke, hun kan da ikke tage pigens tøj, jeg må da strikke nogen til hende.

Som tænkt, så gjort, nu ligger der nogle fine pulsvarmere ved siden af mig og venter til på lørdag hvor jeg skal se hende igen. Det skal da lige nævnes at jeg har 2 søstre,..... det kan være at jeg skal strikke et par mere.
Opskriften er kraftigt inspireret af den fra den i messekataloget fra kreative dage i fredericia under Tante Hanne, jeg kunne dog overhovedet ikke få diagrammets 54 felter til at passe med opskriftens 48 masker. Så efter mange tælninger og nogle få ændringer fik jeg det til at passe. Garnet er Four Seasons strømpegarn fra lageret.

1 kommentar:

  1. Hvor er de fine, og meget sirligt strikket. Jeg øver mig i at skrikke mønstre, og pulsvarmere vil da være et godt øve projekt. Er nu skrevet på to doo.

    SvarSlet