onsdag den 29. december 2010

årets julegaver

Årets julegaver i år til svigerindens piger er Hello Kitty sengetøj, et i juniorstr. og et i voksent. Hello Kitty stoffet er fra Netto, 40 kr for 3m, de solgte ud. Det hvide bagside stof er gammelt sengetøj fra dengang sengetøj blev kogt og rullet. Det er noget jeg har fået af min mormor, hun har det formegentligt fra sine forældre og moster (mener min mor). Jeg var selv godt tilfreds med resultatet, det blev da også godt modtaget. 


 Foruden sengetøjet havde jeg også strikketbenvarmere til den lille på 2 år
og en sjælevarmer i lyserødt pelsgarn til den store pige på 5 år, det bliver ikke en gentagelse, det var ikke sjovt at strikke med. Man kunne ikke se hvad man lavede.


 Min søsters pige fik denne varme trøje i alpakka garn, det var af rester af dette garn jeg strikkede benvarmere i advendtsgaver. Opskriften er fra garnstudio, jeg strikkede den sidste år til mine egne drenge i de blå farver som den siger i opskriften, men jeg synes nu at den også blev meget pæn med de noget mere pigede farver.

Knapperne giver et lidt mere eksklusivt look, de er fra tanterne i Odense
Inden i kraven er der strikket med den kraftige pink, dette blev gjort for detaljen, også lidt fordi jeg løb tør for den brune farve. Jeg er selv blevet godt tilfreds, nu håber jeg bare lillepigen får glæde af den i det kolde vejr.

Jeg kan godt lide at lave gaver selv, man laver typisk noget som modtageren ellers ikke ville få, der er mange muligheder for variationer, men mest fordi at når jeg sidder og strikker en gave ligger jeg mange tanker og meget kærlighed i den, specielt når det er til den nærmeste familie og børn. Der noget magisk ved at give en hjemmelavet gave.

1 kommentar:

  1. Sikke nogle dejlige gaver du har lavet. Jeg kan godt forstå at modtagerne blev glade.

    Kh Mette

    SvarSlet