fredag den 28. januar 2011

På babybesøg

Igår var vi på besøg hos en lille ny nevø, min svigerinde fødte en ordenlig basse i søndags så igår skulle vi som man nu skal, forbi og se den lille. Vi havde taget mad med så der ikke skulle sørges for noget (jeg kan nemlig godt huske hvordan det var) og til den lille havde manden drejet denne fine rangle (det viste sig senere at den er blevet drejet på præcist samme tidspunkt som nevøen blev født, fin lille detalje)

 Svigerinden havde bedt mig om at strikke disse små sko, jeg har tidligere strikket dem i voldsomme mængder og de ligger nu hos alle venner og bekendte som har fået børn i de sidste mange år. Opskriften er fra Anne-Marie Øby; Strik og sy til den lille ny, en fantastisk bog og faktisk min første indkøbte strikkebog, jeg ikke har set i hverken butikker eller på nettet i de sidste 4 år
 skoene er strikket med enkelte ændringer og dem med striberne er strikket på en halv pinde str. mindre end de andre og passer derfor til nyfødte (der er kun en str. i bogen)
Vi havde også gaver med til de to piger der med et slag lige pludselig blev store, disse var dog ikke hjemmelavet.

God weekend derude.

1 kommentar:

  1. Super skønne futter. Jeg har selv bogen, så det vil jeg huske med den gode futte opskrift. Dejligt med hjemmelavede barselsgaver. Jeg nød selv at få hjemmestrik fra mine veninder da jeg fødte vores børn.

    SvarSlet